צרכנות מינימליזם והחיים בפשטות

עיצוב חדרי תינוקות – המדריך המינימלסיטי: לעצב את החדר שתמיד חלמת עליו

עיצוב חדרי תינוקות

עיצוב חדרי תינוקות הוא אחד הנושאים הכי מרגשים שנגעתי בהם פה באתר.

מדובר בחדר בו אנחנו רוצים לתת את הכי טוב שלנו- את כל האהבה, ההתרגשות, מבלי להתפשר על שום פרט בניראות ובטח שלא באיכות.

הכתבה הזו נולדה בתקופת ההריון עם ביתי בה נחשפתי לראשונה לעולם צרכנות התינוקות- עולם שללא ספק יש לו חוקים משלו. ראיתי את אותם הורים טריים נצמדים לאותה רשימה, קונים בדיוק כמו שכולם והתוצאה היתה לרוב חדר שנראה כמו העתק הדבק שהושקעו בו סכומי עתק.

אביזרים לחדרי תינוקות
אביזרים לחדרי תינוקות

עיצוב חדרי תינוקות- למה זה כל כך מאתגר?!

הקסם וגם האתגר שטמון בעיצוב חדר לתינוק להבדיל משאר חדרי הבית הוא הזמניות שלו. מדובר בחדר שהולך להשתנות יד ביד עם הגדילה של התינוק שמתגורר בו וכמו שאנחנו כבר יודעים- הם גדלים ממש ממש מהר.. (ושמישהו יעצור כבר את הזמן!) 

 

אז לקחתי צעד לאחור וחשבתי איך לעשות את זה נכון.

היה לי חשוב ליצור חדר מינימליסטי עם צבעים רכים תוך שימוש בחומרים טבעיים או ממוחזרים, כזה שכל רהיט בו יהיה פונקציונלי וכך נוצר לו קסם בסגנון סקנדינבי נעים ומזמין.

אז אני מזמינה אתכם הורים יקרים או הורים לעתיד-לעצור, לקחת אוויר, לשים בצד את רגשות האשם והפחדים ולהצטרף אליי למסע של תכנון שפוי של חדר קסום עם אמירה אישית והמון פיות וקסמים:)

שידת החתלה

כמה טיפים לעיצוב חדרי תינוקות

מי מפחד מיד שניה? “מה, משומש? אבל זו ילדה ראשונה!” הייתה התגובה הקבועה כשסיפרתי על הכוונה שלי לא לרכוש רהיטים חדשים לחדר שלה.

אתרי יד שניה מפוצצים (!!) ברהיטים לחדרי תינוקות זהים לגמרי לאלו שנמכרים ברשתות וכולם במצב חדש לגמרי- למה? נכון, כי הם זמניים.

את מיטת התינוק ושידת ההחתלה רכשנו דרך האפליקציה המעולה Buy4Baby וכך שמרנו הרבה כסף בכיס וגם נמענו מזיהום מיותר של הסביבה,

את הסכום שחסכנו העדפנו להשקיע באביזרים מיוחדים שיכניסו ייחודיות לחדר.

זכרו! השקיטו את רעשי הרקע מסביב, זה שאתם קונים יד שנייה לא אומר שאתם לא משקיעים בילד שלכם!

DIY חדרי תינוקות
כורסת הנקה

צאו מהקופסא – במקום להיצמד לרשתות הגדולות התחילו לשוטט ברחבי הרשת, אפשר למצוא שם אלפי עבודות יד לחדרי ילדים שיכולים לתת טאץ ייחודי לחדר. רכשנו מאטסי ומעוד שלל חנויות בוטיק מוצרים כמו ארגונית למיטת התינוק מבד פשתן, מוביילים עבודת יד שהכניסו המון קסם לחדר, משטח החתלה איכותי, סדינים ומגן ראש בצבעי פסטל עדינים, וילון מבד רך להוספת רכות, שטיח עגול מקש, איורים מרהיבים, בובות מכל מיני גדלים וסלי קש למראה טבעי.

מובייל לתינוק
מובייל עבודת יד מחנות הבית של האתר: אגדות
אביזרים לחדר ילדים
איור לחדר ילדים

קנו רהיטים רב תכליתיים – ניצול חלל החדר והפונקציונליות שבו חשובה לא פחות מהמראה, הקפידו לבחור רהיטים רב תכליתיים שיוכלו לשמש אתכם בצורה מיטבית למשך כמה שיותר זמן. אנחנו בחרנו בשידת החתלה רחבה שמכילה המון מקום אחסון, מיטת תינוק שהופכת בהמשך גם למיטת מעבר, כורסת ראטן שמשמשת ככורסת הנקה שתתאים בעתיד לכל חדר אחר בבית ומסגרות עץ טבעיות שיתאימו לכל תמונה אחרת בהמשך.

מדפים לחדרי ילדים

הכניסו קצת צבע לחיים – צבע לקיר הוא דרך קלה וזולה שיכולה להקפיץ את החדר פלאים ואפשר לשנות אותו בכל זמן שמתחשק בהתאם לאופי המשתנה של החדר. עד לשנים האחרונות חדרי תינוקות התאפיינו בעיקר בצבעי פסטל, לרוב בגווני תכלת לבנים וורודים לבנות, היום אפשר לראות מגמה של בחירה בפלטת גוונים ניטרלית יותר, פחות מגדרית שמתאימה לאורך זמן.

אנחנו בחרנו לצבוע קיר אחד בגוון ורוד עתיק, כזה שקורץ לוורוד המסורתי אך יוכל להתאים גם לחדר בוגר יותר בעתיד. 

מיטה לתינוק
כורסת הנקה

עשו זאת בעצמכם – קל מאוד לתת לרהיטים טאץ אישי. צביעה או החלפה של הידיות בלבד יכולה לתת להם מראה משודרג לגמרי ואם חשקה נפשכם במעט עבודת נגרות- ישנם פריטים פשוטים כמו מדפים למשל שאפשר ליצור לבד עם מעט תעוזה. את הצבע מידיות שידת ההחתלה גילפנו על מנת לקבל גוון עץ טבעי שהתאים יותר לעיצוב הכללי של החדר, את כל המדפים יצרנו מעצי אורן פשוטים שרכשנו במחסן עצים.

מדפים לחדר לתינוק
ארגונית למיטת תינוק
ארגונית למיטה: אטסי
איור לחדר לתינוק
איורי ילדים: Amino
מדפי ספרים לחדר ילדים
ספרי ילדים: פלאות

הימנעו מעומס – שמרו על קווים נקיים, צבעים רגועים והכי חשוב- אל תעמיסו בפריטים! עומס של צבעים וגירויים עלולים ליצור אצל תינוק עומס חושי (בדיוק כמו לנו המבוגרים..) מה שעלול להקשות עליו בהירדמות ובהמשך גם בריכוז. 

את מדף הספרים בנינו בצורה שבה ניתן להציג עליו רק כמה ספרים בודדים ולידו יצרנו פינת קריאה נקייה מכל היסח דעת, על שאר המדפים הנחנו מספר מצומצם של צעצועי עץ שמאפשרת לראות אותם ולבחור בצורה קלה יותר.

בובות לחדרי ילדים
מובייל לתינוק
מובייל לתינוק עבודת יד
מוביילים עבודת יד: אגדות

עיצוב חדרי תינוקות הוא משימה לא פשוטה אך ללא ספק אחת המהנות שיש,

אני מקווה שתהנו מהתהליך לא פחות מהתוצאה ושהחדר יעלה לכם חיוך על הפנים גם בלילות הקשים ואל תשכחו- קבלו באהבה את כל השינויים:)

רוצים לקבל עדכונים על כתבות נוספות? רשמו את המייל שלכם בתחתית המסך והכתבה הבאה תישלח ישירות אליכם:)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב reddit

5 תגובות

  1. תודה רבה על ההשראה בראש וראשונה לעצור ולהשקיע בדברים החשובים לנו וכמובן לעיצוב המדהים שתואם את הדרך בה אנו מנסים לצעוד

  2. חדר ילדים קסום, כתבה מעולה, נותנת כיוון מחשבה וקניה אחרת, תענוג לקרוא ולהפנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

קופון 15% הנחה Ripple Yoga

קוד הקופון:

simpleliving

קבלת קופון

לקבלת הקופון הכניסו את הפרטים הבאים: