צרכנות מינימליזם והחיים בפשטות

המדריך לאריזה מינימליסטית: איך לארוז מזוודת טרולי אחת לטיול ולהישאר בחיים

אריזה מינימליסטית

רוחות קרירות של סתיו כבר החלו לנשוב ועונת החגים כבר ממש עוד רגע פה 

אם אתם חלק מברי המזל שהולכים לעלות על המטוס- זה הזמן לקפוץ מאושר וללבוש חיוך גדול לקראת צבירה של חוויות חדשות!

אבל רק רגע, שניה לפני יש דבר אחד קטן, זה שלפני כל טיול מחכה לנו מעבר לפינה, בואו נודה באמת, רובנו נוטים לדחות אותו עד לרגע האחרון,

רובנו פשוט לא אוהבים לארוז.

trip-planning-with-map-PGMAYL3-s (1) (2)

אנחנו נמצאים בעיצומו של עידן טיסות הלואו קוסט בו ניתנת לנו האפשרות לעלות על מגוון טיסות למגוון יעדים בעולם במחירים נוחים, אך זאת בתנאי אחד, אומרות חברות התעופה- הביאו אתכם מעט.

אריזה של כל החפצים שאנחנו צריכים למזוודה, במיוחד כאשר מדובר בטיול ארוך או כזה שמזג האוויר בו הפכפך במיוחד, היא משימה שעלולה בקלות להפוך למעיקה. כאשר אנו מעלים את דרגת הקושי ושמים לנו למטרה לדחוס הכל לתוך מזוודת carry on בלבד (מזוודת טרולי, אם תתעקשו) המשימה הופכת למאתגרת כפליים.

אריזה מינימליסטית ונכונה היא גלגל ההצלה שלנו. היא זו שעוזרת לנו להגיע למצב בו לא ניאלץ להוסיף תשלומים עודפים על מזוודה נוספת ונוכל לנוע בקלילות ללא צורך בהמתנה מיותרת בשדה התעופה.

היא עוזרת לנו להימנע מקניות אימפולסיביות במדינת היעד ע”י תכנון מקדים ובחירה של פרטי הלבוש שאנו מביאים איתנו מבעוד מועד ואולי הכי חשוב-

היא מסייעת לנו להתרכז בטיול ובחוויה עצמה מבלי להתעסק בשאלות מיותרות– כמו מה ללבוש.

אריזה מתאימה למזוודת טרולי

אז הכנתי לכם מדריך, כזה שיכין אתכם לכל תרחיש, שמתאים לכל יעד

ולכל סוג טיול ויעזור לכם לארוז בקלילות ויעילות.

השיטה היא פשוטה, נוחה ואפילו מהנה ואת זה אומרת לכם מי ששנים סחבה מזוודות עם עודף משקל כבר בדרך לבן גוריון.

צעדים ראשונים באריזה מינימליסטית

צעד 1: דעו את הטיול שלכם- אופי הטיול משפיע על אופן האריזה שלנו.

ברור שאתם יודעים לאן אתם נוסעים ומהו בערך המסלול, אך נסו לרגע לחשוב לפרטים- מהן סוג הפעילויות שאתם הולכים לעשות בטיול? האם מדובר בטיול שיכלול ברובו שיטוטים ברחבי העיר? אם כך אולי כדאי שנשאיר את מכנסי הטיולים בבית, החלטתם להיות הרפתקניים ולצאת לטיול שכולו מסלולים וטבע פראי? אז נראה שהפעם אין שום סיבה שנסחוב איתנו את השמלה ונעלי העקב.

 

צעד 2: בדקו את מזג האוויר- אני יודעת, עשיתם הכנות מוקדמות ובדקתם את מזג האוויר כבר בשלב בו החלטתם לאן בא לכם לנסוע, אך כדאי לזכור שבשונה מהארץ, מזג האוויר במקומות רבים בעולם נוטה להיות הפכפך מאוד והטמפרטורה יכולה להשתנות ברמה יומיומית (בייחוד אם אתם כמוני, חובבי טיולים בזמן ה Off season), לכן כדאי להקפיד להתעדכן על שינויים במזג האוויר סמוך ככל האפשר למועד הנסיעה.

צעד 3: הכינו רשימה- רגע לפני שאתם מתחילים לארוז הכינו רשימה מסודרת ומדוייקת. במקום לזרוק למזוודה כל פריט שנקרה בדרכיכם- שאלו את עצמכם אילו פריטים אתם באמת צריכים. נסו לצמצם פריטים מסוג ה”למקרה חירום” או ה”nice to have”, אם אנו עומדים למשל לנסוע למקום בו יש סיכויים קטנים לגשם, נעדיף לוותר על סחיבת המטריה ובמקרה הצורך פשוט נרכוש אחת במדינת היעד.

הקפידו להכניס לרשימה חפצים שאסור לכם בשום אופן לשכוח כמו דרכונים, כרטיסי אשראי, תרופות שאתם נוטלים באופן קבוע וכדומה. 

 

במשך כל הצעדים הללו, הדבר הכי חשוב הוא להיות כנים,

שאלו את עצמכם- האם אני באמת צריך את זה? האם הולך ללבוש את זה?

קיים סיכוי קטן מאוד שתלבשו בטיול פריטים שלא לבשתם עד היום.

ארזו את מלתחת הקפסולה שלכם, ארזו את הפריטים שאתם נוטים “לחרוש” עליהם ביום יום- ככל הנראה מדובר בבגדים שהכי נוחים לכם, הכי מחמיאים לכם ושאתם מרגישים בהם הכי טוב.

קיפול ואריזה בשיטת קון מארי

אז מה אורזים ואיך?

ביגוד

פרטי לבוש מהווים מעל 80% מתכולת המזוודה שלנו ולכן נשים עליהם את רוב הדגש. כאשר אני אורזת בגדים לטיול אני רוצה לארוז את אלו שיגרמו לי להרגיש יפה, קלילה ובו זמנית יהיו נוחים ,פרקטיים ויתנו לי מענה לכל מזג אוויר.

אלו עקרונות אריזת הביגוד החשובים בעיניי:

 

1.ניטרליות, ניטרליות, ניטרליות- אני מאוד אוהבת צבעים, אך כאשר אני אורזת בגדים לטיול אני משתדלת לשמור על פלטת צבעים ניטרלית אחת.

זהו לא הזמן לאמירות אופנתיות זועקות, צבעים חזקים וכדאי שהפעם אולי נוותר על הנצנצים. המטרה שלנו היא לא להביא חולצה שתתאים רק לזוג מסוים של מכנסיים, אנחנו רוצים לעשות mix and match ולהגיע למצב בו כמה שיותר מהבגדים שנארוז ישתלבו אחד עם השני ונוכל ליצור מהם מגוון רחב של סטים. אני בדרך כלל אעדיף לדבוק בצבעים כמו: שחור, לבן, בז’, חום, אפור, תכלת, ורוד בהיר ואכניס כמה פריטים בודדים עם פסים או הדפס פרחוני בשביל הגיוון.

 

2.העדיפו ריבוי אפשרויות- העדיפו פריטים שיאפשרו לכם מספר שימושים גדול ככל האפשר על פני פריטים לשימוש ספציפי בלבד- צעיף שיכול לשמש גם כשמיכה, שמלות ומכנסיים שמתאימים ללוק יומיומי ועם הנעל הנכונה יכולים להפוך גם ללוק ערב מגניב- כל אלו יתקבלו בשמחה.

 

3.חישבו light weight- העדיפו לארוז בגדים שעשויים מבדים קלילים ונושמים. השאירו בבית פריטים כמו מכנסי ג’ינס כבדים, ג’קטי ג’ינס, מעילים כבדים וכדומה. טייץ למשל הוא פריט לבוש מעולה לטיולים- הוא גם מחמם (אבל לא מדי), יש לו משקל אפסי, הוא מתקפל נהדר במזוודה, הוא סטרצ’י ונוח מאוד לטיסה ולכל סוג טיול שהוא ולכן מבחינתי הוא פריט מנצח.

בשביל להתחמם העדיפו ג’קטים וקרדיגנים– הם מאוד נוחים לשימוש כשיכבה נוספת, קל לשלוף אותם מהתיק ולפשוט אותם כשמתחמם.

במקום לסחוב מעילים כבדים אני מעדיפה לקחת מעיל רוח קליל (אני אוהבת במיוחד את המעילים של חברת uniqlo) יש להם משקל אפסי, הם מחממים מאוד ומתקפלים בצורה שנכנסת בקלות לכל תיק.

לטיילנים הרציניים או לאלו שטסים ליעדים קרים במיוחד ורוצים להשקיע קצת יותר-ממליצה מאוד על המעילים של חברת marmot.

אם בכל זאת לקחתם אתכם כמה פריטים כבדים לטיול, העדיפו ללבוש אותם בזמן הטיסה על מנת להימנע מעודף משקל.

מילה לגבי נעליים– מדובר בפריט שמהווה משקל גבוה במיוחד מתוכן המזוודה שלנו. אני אישית מקפידה לקחת לכל טיול 2 זוגות נעליים בלבד – זוג כפכפים וזוג נעליים נוחות. אם מדובר בטיול שאני יודעת מראש שיכלול יציאות לברים או ארועים כאלה ואחרים אני מוסיפה זוג נעלי בובה, יש להן משקל יחסית נמוך והן נותנות מענה גם במזג אויר קריר בגלל העובדה שניתן לנעול אותן עם גרביים או גרביונים.

קיפול בשיטת קון מארי

4.Big No No- כאשר מדובר באריזה לטיול מומלץ לאמץ את שיטת השכבות (או כמו שהאימהות אומרות “שיטת הבצל”). כדי שנצליח ללבוש ולפשוט את השכבות מתי שרק נרצה עלינו לזכור שיש פריטים שהם מחוץ לתחום פשוט כי הם לא נוחים בתור שכבה עליונה או תחתונה: חולצות גולף, חולצות עם פרנזים, חרוזים, אבזמים, כפתורים גדולים וכדומה. השתדלו לא ללבוש חגורות מכנסיים במיוחד בימים של טיסות, אף אחד מאיתנו לא רוצה לזמזם כל הדרך בבידוק הביטחוני…

5.הכינותי מראש- המפתח למניעת התעסקות מיותרת בזמן הטיול הוא תכנון מראש. נסו עליכם כל אחד מהאאוטפטים שאתם שוקלים לארוז, בדקו שאתם מרוצים מהמראה שלהם, מהשילובים ושהם מספיק נוחים לכם. צלמו את עצמכם עם כל מהם, זה יעזור לכם ליצור מראש את השילובים האפשריים ולזכור אותם. המטרה היא לתכנן עד כמה שניתן מראש כדי שבזמן הטיול נוכל רק לזרוק על עצמינו משהו ופשוט לצאת להרפתקה.

6.קפלו בשיטת קון מארי- שיטת הקיפול קון מארי של הכוהנת הבלתי מעורערת מארי קונדו היא שיטה נפלאה שאומצה ע”י המונים ברחבי העולם.

מטרת השיטה היא קיפול בגדים בצורה שחוסכת לנו מקום ועוזרת לנו לראות טוב יותר מה יש לנו בארון או במקרה שלנו- במזוודה.

אני מוצאת את השיטה מאוד יעילה, היא יוצרת סדר מסוג כזה שעוזר לי לראות בדיוק מה יש לי במזוודה בכל רגע נתון, למצוא כל פריט בקלות ולשלוף אותו בצורה ששומרת על הסדר.

מי שלא מכיר את השיטה מוזמן לצפות בסירטון ההדגמה: 

מילה על הלבשה תחתונה- אני לא אכנס ליותר מדי פרטים,

רק אומר שכאשר זה מגיע ללבנים שלנו מומלץ לארוז אותם בצורה כזו שיהיו מאוחסנים בנפרד משאר החפצים במזוודה על מנת לשמור על היגיינה אך בו זמנית בצורה שישארו מאווררים. בשביל זה אני משתמשת באריזות בד מיוחדות עם פתחי אוורור, ניתן לרכוש אותם בכל חנות טיולים או באמזון.

אז מה אני ארזתי לטיסת לואו קוסט?

זו רשימה לדוגמא של פרטי לבוש שארזתי לשבוע אחד באיטליה שכלל מזג אויר קייצי וחורפי לסירוגין:

  • 3 חולצות בייסיק ארוכות
  • 1מכנס קצר
  • כובע
  • 1 מעיל רוח וגשם
  • בגד ים
  • 1 חצאית
  • 1 ג’ינס
  • 2 טייצים
  • תיק גב + תיק קטן ליציאה
  • נעלי ספורט + כפכפים
  • 2 סוודרים
  • 4 גופיות בייסיק

כלי רחצה, טיפוח ושאר הירקות

כלי רחצה- כאשר מדובר בכל מה שקשור לתיק הרחצה אני אישית מעדיפה להשתמש במוצרים שלי ולא באלו שמספקים בתי המלון. אני לא אורזת את האריזה המקורית של מוצרי רחצה והטיפוח אלא מעבירה את כמות החומר שאני צריכה למשך הטיול לתוך בקבוקונים או קופסאות קטנות. ניתן לרכוש בקבוקונים לטיולים בכל חנות פארם, אני אישית ממחזרת בקבוקים וקופסאות של מוצרי טיפוח שסיימתי ושמרתי מראש לצורך טיולים.

השתדלו לארוז אתכם את הדברים הבסיסיים בלבד, את מסכות השיער והפנים השאירו לשיגרת היום יום הביתית.

זו הרשימה שאני ארזתי לטיול:

  • שמפו + מרכך לשיער
  • סבון גוף + פנים
  • כובע רחצה 
  • דאודורנט –טבעי כמובן:)
  • קרם לחות+הגנה לפנים
  • מברשת + משחת שיניים
  • מברשת שיער

**אני לא ממליצה לארוז תכשירים שמגיעים בצורה של שפורפרת משום שהם נוטים להתנפח במטוס ובעת השימוש בהם לאחר הטיסה יוצא מהם יותר מדי חומר וחבל.

איפור– גם פה אני משתדלת לארוז מוצרים בסיסיים בלבד, את הצלליות המנצנצות והצבעים הנועזים עדיף להשאיר להזדמנויות אחרות:

  • מייק אפ
  • קונסילר
  • סומק 
  • אודם (בגוון טבעי) 
  • מסקרה

תרופות– גם פה אין כל צורך לקחת איתנו את האריזה המקורית של התרופה עם כל התכולה, אני גוזרת או מפרידה מתוך האריזה את מספר הכדורים שאצטרך למקרה חירום לפי אורך הטיול וכך מונעת סחיבה מיותרת.

אני שומרת את כל התרופות שהפרדתי בתיק נפרד וקבוע כך שבכל פעם שאני נוסעת לטיול אין לי צורך לעשות את כל ההפרדה מחדש.

 

ספרים– אני מודה שאני אולד פאשן ואוהבת את המילה הכתובה על גבי דף הנייר, אך בטיולים אני חורגת ממנהגי על מנת להימנע מסחיבה של ספרים כבדי משקל. את הספרים אני מחליפה במכשיר קינדל שהוא נוח לשימוש, קליל ואפשר להוריד אליו מספר בלתי מוגבל של ספרים שונים.  

דבר אחרון אך חשוב- לאלו מכם שבכל זאת רוצים לשקול מזוודה לפני ההגעה לשדה ממליצה בחום להביא אתכם משקל מזוודות נייד דיגיטלי זה מכשיר עזר ששינה את חיי וחסך לי המון כאב ראש וחוסר ידיעה בדרך לדלפק הצ’ק אין. לטייל עם פחות היא חוויה משחררת מאין כמוה, הידיעה שכל מה שאנו צריכים יכול להיות ארוז במזוודת טרולי ניידת אחת נותנת סוג של שלווה. לא עוד המתנה מיותרת, לא עוד תלות ברגולציות נוקשות, העולם הוא גדול ומרתק, בוא ננוע בו בקלילות. !Bon Voyage יש לכם טיפים נוספים לאריזה מינימליסטית ויעילה? כתבו לי! אם עוד לא נרשמתם לניוזלטר לעדכונים מהאתר, אתם מוזמנים להירשם בתחתית המסך:)
שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב reddit

13 תגובות

  1. קודם כל, מודה לך מאוד. זה מאוד יעזור! יש לי שאלה: האם יש הגבלה לגבי מידה/ כמות של המוצרים ההיגייניים הנוזליים שלוקחים .

  2. אני ממש אשמח לדעת איך להתייחס לנוזלים כשאני אורזת טרולי עליה למטוס? הכוונה שלי מוצרי קוסמטיקה נוזליים כמובן 🙂

  3. פוסט מעולה.
    הטיפ שלי הוא להשתמש בpacking cubes שאת משתמשת בהן להלבשה תחתונה – לכל הבגדים! אמנם זה מצריך קניה ראשונית של התיקים, אבל זה מצמצם את נפח הבגדים משמעותית!

  4. הבלוג מקסים!!! הצבעים, הצילומים, הפונטים ובכלל כל העיצוב נאמן לתוכן. הכתבה מצויינת בדיוק עזרה לי באריזה קטנה. תודה

  5. מעולה, טיפים מצויינים, רעיונות מעולים, האמץ אותם לטיסה הבאה בטוח. הקושי באריזה אכן מעיק לפני כל טיול וכאן באופן פשוט וקליל מצאת פתרונות מעולים. נהנתי מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

קופון 15% הנחה Ripple Yoga

קוד הקופון:

simpleliving

קבלת קופון

לקבלת הקופון הכניסו את הפרטים הבאים: