צרכנות מינימליזם והחיים בפשטות

מינימליזם – מה זה בכלל?

מינימליזם

תוכן עניינים:

האייפון החדש יצא לחנויות,

אחרי ציפייה ארוכה הוא סוף סוף כאן-

על הפוסטרים בצמתים, באתרי האינטרנט, בכל מקום אפשר לראות את התמונה של המצלמה החדשנית בעלת 3 העדשות, והעולם? עוצר נשימתו.
גם אנחנו לא נשארים אדישים ונוהרים לחנויות, למרות שהמכשיר שיש לנו ממש אחלה ובכלל קנינו אותו רק לפני שנה.

אנחנו רוצים יותר. טלפון חדש יותר, רכב נוצץ יותר, בית גדול יותר,

הרשימה היא אינסופית.

האם אי פעם עצרתם וחשבתם מהי הסיבה לכל הרצונות הללו?

האם הם נובעים מצורך אמיתי? מהו המחיר שאנו משלמים עבורם? ולא,

אני לא מדברת על זה שנקוב על התווית, האם אנחנו באמת מודעים לכמות של זמן העבודה והאנרגיה שנדרשים מאיתנו על מנת לקנות עוד ועוד חפצים, שבואו נודה באמת, את רובם אנחנו לא ממש צריכים?

העובדה כי יום העבודה בישראל הוא מבין הארוכים בעולם כבר ידועה לכולנו, עודף השעות תחת אור הפלורסנט הוא רק אחד מתוך הסיבות שגורמות לרבים מאיתנו לאובדן של שעות פנאי, תיסכול ולא פעם גם לקניות שנובעות (במודע או שלא) מתוך הצורך לפצות- את עצמינו, את המשפחה שלנו.

מחקרים רבים כבר הצביעו על הנתון הזה והוא נכון בארץ ובכל העולם:

ככל שאנו מרוויחים יותר- אנחנו קונים יותר, מה שאומר שאם לא נוציא את עצמינו במהרה מן המעגל אנו עלולים למצוא את עצמינו בתוך מירוץ עכברים שאין לו סוף.

מינימליזם

הפירוש הפשוט הוא להיות בעלים של פחות חפצים, אך מדובר כמובן בהרבה יותר מזה. מטרתו של המינימליזם היא לעזור לנו להתרכז בדברים שעושים לנו טוב ונותנים ערך לחיינו תוך כי נטרול כל מה שמסיח לנו את הדעת מהם.
אנו חיים בעידן בו אנו חשופים למאות פרסומות מדי יום וכל אחת מהן מתחרה על תשומת הלב שלנו, המינימליזם הוא כלי לנטרול כל הסחי הדעת הללו והשגת השליטה בחזרה לחיינו.

מינימליזם

הרשימה היא ארוכה אך אם אני חייבת לבחור, אלו הן הסיבות המרכזיות:

יותר שקט ושלווה– כאשר אנו נפטרים מחפצים מיותרים, אנו פותחים מרחב חדש בחיינו ואנו יכולים לקבל אלינו דברים חדשים, החלל שלנו נהיה מסודר ופנוי יותר מה שנותן לנו תחושת חופש ושלווה מיידית.

הגדלת החיסכון כספי– זוהי אחת מההשפעות הנהדרות של המינימליזם, היופי בה הוא שהחיסכון לא קורה מתוך מאמץ גדול מדי או ויתורים על מה שעושה לנו טוב. אורח חיים מינימליסטי במהותו מעודד אותנו לתת מבט פנימה, על הרצונות שלנו והחיסכון הוא תוצר של השינוי שקורה בטבעיות. כאשר אנו מתנקים מהפחדים והחששות ומוותרים על רכישת חפצים מתוך סיבות לא נכונות כמו ההשוואה לאחרים או החשש איך החברה תתפוס אותנו, אנחנו יכולים להיפטר מהרבה יותר חפצים משחשבנו. כאשר לנו יותר הכנסה פנויה אנו משתחררים-
משתחררים מחובות, מאינסוף תשלומים ומנתבים את הכסף שלנו לדברים הנכונים שנותנים לנו ערך אמיתי, התלות שלנו בכסף נהיית נמוכה יותר.

זמן, אנרגיה ופרודוקטיביות– כאשר אנו צריכים פחות כסף, יש לנו יותר פנאי להתרכז במה שחשוב לנו. כאשר אנו מתעסקים ביותר מדי חפצים הפוקוס שלנו מתפזר לכל עבר, התודעה שלנו לא חופשיה ואנו דואגים ללא הפסק איך נממן את 30 התשלומים אליהם התחייבנו. הסדר והשלווה עוזרים לנו להיות כאן ועכשיו ומכאן הפרודוקטיביות שלנו עולה.

תחושת חופש– אולי הדבר הכי חשוב במינימליזם הוא שמדובר בכלי שיכול לעזור לנו להשיג חופש, שחרור. כל הצעדים שאנו עושים משרישים בנו את ההבנה שהאושר שלנו לא תלוי כל הזמן ברכישה הבאה ואנו משתחררים מעול החפצים המיותרים.

למה כדאי לאמץ את המינימליזם לחיינוו

לאחרונה נדמה ששומעים על מינימליזם בכל מקום אך לא תמיד הוא נהנה מעודף פרגון. אמרו עליו שהוא טרנד חולף, שהוא הומצא ע”י היפים שיושבים כל היום על החוף בישיבה מזרחית, שזוהי דרך חיים שמעודדת לפספס את כל השפע שיש בחיים ובכדי להיות מינימליסטיים אמיתיים עלינו לאמץ אורח חיים קיצוני- כדאי שנחיה ללא רכב, שלא נהיה בעלי נכסים ואם אפשר, כדאי מאוד שבזמנינו הפנוי נחבק עצים. ובכלל, למה שנרצה לחיות את חיינו בצורה מינימלית? אנחנו רוצים לחיות אותם במקסימום, אחרי הכל באנו לפה ליהנות!

אורח החיים המינימליסטי איננו דוגל חלילה בסגפנות כלשהי, קיפוח או מניעה של דברים מעצמינו אלא בדיוק ההיפך הגמור- הוא עוזר לנו לחיות חיים מלאים, משמעותיים יותר ולהפסיק להיות מוקפים בחפצים שלא מוסיפים לנו אושר אלא רק דאגות ומחויבויות מיותרות, הוא עוזר לנו להחליט החלטות ביתר תשומת לב תוך כדי הסתכלות על הרצונות האמתיים שלנו ולא אלו שהוכתבו לנו. 

למרות מה שרבים חושבים המינימליזם איננו נגד צרכנות.

הצרכנות הינה ותמיד תהיה חלק מחיינו, הבעיה היא לא עצם קיומה אלא המקום המרכזי שנתנו לה בחיינו והצורה העיוורת בה התרגלנו לצרוך.

המינימליזם עוזר לנו להפסיק את זרימת החפצים המיותרים לחיינו ע”י אימוץ הרגלי קנייה נכונים, הימנעות מקנייה אימפולסיבית, בניית סדרי עדיפויות, אבחנה בין רצון לצורך והטלת ספק לפני הכנסת דבר מה לחיינו.

היופי באורח החיים המינימליסטי הוא שהוא שייך לכולם, לא משנה איפה אתם גרים, מה המקצוע שלכם או כמה הכסף יש לכם בחשבון הבנק (כמה מאנשי העסקים העשירים בעולם הם מינימליסטים גאים), בין אם אתם קרייריסטים לבושי חליפות או נוודים בכפכפים, בין אם השאיפה שלכם היא לשנות דפוסי צריכה, לקנות את בית חלומותיכם או לצאת לפנסיה לפני גיל 30-

המינימליזם הוא כלי שיכול לעזור לכל אחד ואחד מכם לגלות כמה מעט אתם צריכים כדי להיות מאושרים.

רוצים להישאר מעודכנים? הכניסו את כתובת המייל שלכם בשדה ההרשמה שבתחתית המסך והעדכונים ישלחו הישר אליכם:)

 

למי שרוצה להעמיק את הידע ממליצה לקרוא את הפוסט הבא בסידרה:

המדריך למינימליסט המתחיל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב reddit

15 תגובות

    1. היי סימה, לקבלת עדכונים יש להירשם לניוזלטר של האתר בתחתית המסך:)

    1. מעולה מוזמנת בכיף להירשם לרשימת התפוצה שלי והכתבות ישלחו ישירות אלייך למייל:) בנוסף מוזמנת להצטרף לקבוצות שלי באינסטגרם ובפייסבוק שם אני מעלה עדכונים שוטפים:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

קופון 15% הנחה Ripple Yoga

קוד הקופון:

simpleliving

קבלת קופון

לקבלת הקופון הכניסו את הפרטים הבאים: