צרכנות מינימליזם והחיים בפשטות

צעצועי התפתחות מומלצים: המדריך לקנייה נבונה שכל הורה צריך להכיר

צעצועי התפתחות מומלצים

רגע אחרי שהפכתי לאמא, או יותר נכון- רגע אחרי שגיליתי את שני הפסים בבדיקה, הרגשתי שהכל נחת עלי בבת אחת.

רשימות על גבי רשימות של קניות של צעצועי התפתחות מומלצים החלו לנחות לתיבת המייל שלי ואני, הריונית מתחילה מה אני כבר מבינה, רצתי הישר אל החנות הקרובה. תוויות כמו “מעודד התפתחות” הוצמדו כמעט לכל פריט, הכל היה נשמע חשוב והכרחי ומהר מאוד מצאתי את עצמי מוצפת, מבולבלת ולא מעט מנוצלת.

עם הזמן הבנתי שמדובר תעשייה משומנת היטב שלעיתים לא רק מוכרת מוצרים שאינם הכרחיים להתפתחות של התינוק שלנו אלא חלקם אף עלולים להזיק לו.

צעצועי התפתחות בתוך סלסלה

אז החלטתי לעשות סדר. סדר להורים החדשים, הוותיקים, המבולבלים, לאלו שרוצים להבין אחת ולתמיד מה צריך ולא פחות חשוב- מה לא צריך.

דווקא היום בעולמינו השופע היסחי דעת ורעשים חשוב לשים את רגשות האשם בצד, להבין מה באמת טוב לתינוק שלנו ולהגן עליו עד כמה שנוכל מהפרעות ורעשים מיותרים. למשימה החשובה הזו גייסתי את מדריכת ההתפתחות ויטל זוארץ פליישר, מאבחנת ומדריכה מוסמכת לליווי התפתחותי לתינוקות בשיטת “צעד ראשון” ויחד בנינו לכם סל קניות אופטימלי, מצומצם ומדויק לתינוקות מגיל לידה עד חצי שנה.

כמה עקרונות חשובים לבחירת צעצועי התפתחות מומלצים:

פחות זה יותרתינוקות הם אינם צרכנים, נהפוכו, כמה פעמים שמעתם על האמא שקנתה מאות משחקים יקרים ובסוף הפעוט הכי נהנה מלשחק בסיר וכף או חבילת מגבונים? תינוקות אוהבים פשוט ולעיתים קרובות דווקא הצעצועים הפשוטים הם אלו שעונים במדויק על הצרכים שלהם.

עקרון המינון– עומס של צבעים וצעצועים עלול לגרום לתינוק לחוות עומס חושי. השתדלו לשמור על קווים נקיים וצבעים רגועים בכל פריט שאתם רוכשים, עזרו לו להתמקד בכל פעם בצעצוע אחד-שניים פשוטים ככל האפשר. זכרו שבתחילת הדרך אתם הצעצוע המועדף על התינוק- הפנים, הקול, המימיקות וכמובן המגע שלכם זה הדבר הכי מעניין ומלמד עבורו. אין צורך למלא את הבית בצעצועים, מספיק שתחביאו משחק לכמה ימים, כשתחשפו אותו מחדש לתינוק יהיה מדובר עבורו במשחק חדש לגמרי. 

הנמיכו רעשים חיצוניים– העולם החברתי שלנו מלא בביקורת, כשזה מגיע לגידול ילדים נדמה פתאום שלכולם יש דעה וכולם יתנו לכם לשמוע אותה. משפטים כמו “מה אלו כל המשחקים שקנית?” או “אבל למה לא קנית לה טרמפולינה?” הפכו אצלי לדבר שגרתי. אל תרכשו מוצרים רק כי אחרים רכשו או כדי להשתיק רגשות אשם כלשהם. תשאלו שאלות, תטילו ספק והיו בטוחים בהחלטות שלכם ובהורים שאתם.

 

*מי שרוצה להעמיק את הידע בעיצוב נכון ומינימליסטי של חדרי תינוקות מוזמן להיכנס לכאן

אז קבלו את רשימה של צעצועי התפתחות מומלצים שתחסוך לכם המון כאב ראש וכסף, 

צעצועי התפתחות מומלצים ופריטים לתינוק מגיל לידה עד חצי שנה:

1. מזרן פעילות – ניתן להשתמש בו ממש מגיל לידה, תינוק צריך כבר מההתחלה “זמן רצפה”, זה המקום בו קורים כל הדברים ושם הוא מתפתח. רצוי לבחור במזרן בעל מראה נקי ללא ציורים ושלל צבעים אלא בעל צבע אחד או שניים מקסימום על מנת לא ליצור גירוי יתר. ניתן להתחיל את הדרך עם משטח ספוגי רך ולקראת גיל 3 חודשים לעבור למשטח קשיח יותר שכנגדו יוכל התינוק להתהפך ובהמשך לזחול. ניתן כמובן להסתפק רק במשטחים הקשיחים ובתחילת הדרך לרפד אותם מעט עם שמיכה. 

תינוק על גבי מזרן פעילות

2. מנשא בד- תינוק בחודשי חייו הראשונים צריך “זמן ידיים” כלומר- אתכם!

הוא צריך לחוות תנועה נעימה, מגע, קול אנושי ופחות זמן סטטי בטרמפולינה רועדת. השוק מוצף מנשאים יוקרתיים אך חשוב לבחור מנשא שיאפשר לתינוק לשהות בתחילת הדרך בכפיפה הפיזיולוגית עמה הגיע לעולם ומנשא בד פשוט עושה את העבודה בצורה מושלמת. הוא מאפשר שהייה בערסול ובמנח בטן אל בטן, עוזר לתינוק להרפות, להתמודד עם כאבי הגזים ולא פחות חשוב- מפנה לכם שתי ידיים.

אם נושאת תינוק באמצעות מנשא בד

3. פוף- המתנה הכי טובה שתוכלו לבקש או לקנות עבורכם. הוא מאפשר נקודת מנוחה עבור התינוק ועבורכם, מייצר תחושת עיטוף המקנה ביטחון בתחילת הדרך ומעניק לתינוק הזדמנות לשהות על גבו במנח מערסל התומך בכל חלקי גופו, זאת בניגוד למנח השהייה במרבית הטרמפולינות הנמכרות בשוק.

מנח הערסול חשוב להתפתחות התינוק, הוא מאפשר לו להרפות את השרירים הקדמיים, מאריך את שרירי הגב ומשמר את היכולת שלו להביא את ידיו לקו האמצע- יכולות שיסייעו לו לשכב בנינוחות בערות על בטנו ולהתחיל לממש את שלבי התפתחותו. ניתן להשכיב בפוף על הצד או על הגב שקוע בתנוחת ערסול.

פוף

4. כדור פיזיו- כלי התפתחות נהדר לתרגל עם התינוק שכיבה על הבטן, במיוחד עם תינוק שקצת מתקשה בשכיבה על הבטן במזרן. ישנם תרגילים נהדרים עם כדור הפיזיו באמצעותם ניתן לגרות את מערכת שיווי המשקל של התינוק ולבסס מרכיבי תנועה מאורגנים להמשך הדרך.

כדור פיזיו

5. “אוניברסיטה”– “האוניברסיטה” חשובה ומשמעותית עבור התינוק ויכולה להוות תחנת ערות מועילה במהלך היום. התינוק יכול סביב גיל 3-4 ח’ להתחיל לתרגל בה קשר עין- יד- פה או לתרגל בה את הרמת הרגליים והשימוש בהן להנעת המשחקים. מומלץ לבחור אוניברסיטה פשוטה, לא צבעונית או עמוסה מידיי- בתחילת הדרך האורות,המוסיקה והגירויים התלויים יחדיו מובילים להצפה חושית מיותרת. על מנת לעשות בה שימוש מועיל ונכון תלו בה כל פעם רק שניים- שלושה מהגירויים עמם היא מגיעה ושנו כל פעם את מקומם על מנת להוביל ולעודד את התינוק לתנועה שונה.

צעצוע התפתחותי לתינוק

6. שניים-שלושה צעצועים פשוטים– בחודשי חייו הראשונים התינוק אינו זקוק לצעצועים- אתם יחד עם מגע ותנועה שתעניקו לו מספיקים לחלוטין. סביב גיל 3 חודשים מומלץ להעניק לתינוק הזדמנויות לאחוז בחפצים, הציעו לו משחק אחד עד מקסימום שניים במקביל– כדור קטן, רעשן פשוט או כל חפץ בטיחותי אחר שהתינוק מגלה בו עניין. אין צורך לקנות צעצועים יקרים, פעמים רבות תגלו שהתינוק מוצא עניין דווקא בכדור פשוט או בקבוק פלסטיק ואלו מובילים אותו לתנועה ומשחק ממושך, איכותי ואפקטיבי יותר. כמו כן, זו דרך נהדרת לחשוף את התינוק למרקמים שונים למשל ע”י כדור קוצים או כל משחק מעט מחוספס.

רעיון ליצירת צעצוע התפתחותי תוצרת בית: קחו בקבוק שקוף קטן ככל שניתן, מלאו אותו בעדשים כתומות וסגרו את הפקק היטב כך שלא תתאפשר פתיחה והנה קבלתם צעצוע לאחיזה, רעשן ובהמשך גם מעודד זחילה נחמד.

זהו!

צעצועי התפתחות ופריטים פופולריים שאפשר למחוק מהרשימה:

טרמפולינה– במידה ואתם מחליטים לקנות טרמפולינה חפשו את זאת שתאפשר מנח מערסל ככל שניתן. בנוסף זכרו כי הטרמפולינה נועדה לשימוש כתחנת עצירה לכמה דקות בלבד על מנת שתוכלו רגע לאכול או לגשת לשירותים ולא לשהות ארוכה. תינוק זקוק בהרפייה למנחים מערסלים, בערות הוא זקוק לתנועה, למגע ולזמן בטן על משטח ישר.

נדנדה– פריט ממש לא הכרחי. במידה וכן החלטתם להשקיע בתחנת פעילות או הרפייה נוספת עבור התינוק חפשו את הנדנדה המערסלת והנקייה ביותר מגירויים מציפים. במקום נדנדה מומלץ לרכוש ערסל הנתלה מהתקרה, כזה שיערסל, יעניק תנועה ויהווה עבור התינוק מקום נוסף להרפות בו.

מובייל– בחודשים הראשונים לחיי התינוק אתם המובייל האנושי הכי חשוב ואפקטיבי עבורו. אין צורך התפתחותי במובייל למרות שהשכנה אמרה לכם שרק כך התינוק שלה נרדם.. ישנם תינוקות שמובייל אף מייצר עבורם אפקט הפוך של עוררות ואי שקט. במידה ובכל זאת נמצא מובייל בביתכם עשו בו שימוש רק החל מגיל 3 חודשים בזמן ערות, לא בסביבת השינה של התינוק ולמשך זמן קצר ככל האפשר.

מובייל

זכרו, התינוק האנושי מתוכנן לממש את מלוא הפוטנציאל ההתפתחותי שלו וחוסר של צעצוע או אביזר כלשהו לא ימנעו זאת ממנו, לא משנה כמה צעצועי התפתחות מומלצים או לא יהיו לנו הדבר הכי חשוב שעלינו לעשות זה לספק לו סביבה התפתחותית נכונה של מגע ותנועה ולא לשכוח שצעצוע ההתפתחות הטוב ביותר הוא פשוט העולם..

כדי להמשיך להתעדכן בתכנים המעולים של מדריכת הליווי ההתפתחותי ויטל זוארץ פליישר אתם מוזמנים לבקר אתר שלה

 רוצים לקבל עדכונים על כתבות נוספות? רשמו את המייל שלכם בתחתית המסך והכתבה הבאה תישלח ישירות אליכם:)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב reddit

3 תגובות

  1. כתבה מענינת מאוד, עושה המון סדר. תענוג לקרוא ולוקחת כל המלצה, בטוח המשיך לעכוב😊

    1. כתבה מקסימה – רק תיקון אחד : אין צורך באוניברסיטה, היא אשליה של דבר מוצלח בעוד דרך להשכיב תינוקות על הגב …. אוניברסיטה קיבלה את השם שלה כדי שנחשוב שצריך אותה …. אבל בדיעבד היא לא מעודדת כלום. ואגב… עוד צעצוע התפתחות נחמד שאפשר להכין בקלות הוא בקבוק כזה עם סרטי בד שקשורים עליו. ילדים מאד אוהבים תויות של בגדים ובובות

      1. תודה, נכון שמספיק לגרות תינוק עם רעשן לגובה ואין לאו דווקא צורך באוניברסיטה אך בהמלצות נלקחה בחשבון גם הנוחות היומיומית:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

קופון 15% הנחה Ripple Yoga

קוד הקופון:

simpleliving

קבלת קופון

לקבלת הקופון הכניסו את הפרטים הבאים: