צרכנות מינימליזם והחיים בפשטות

איך לשמור מלפפונים במקרר ושאר הירקות:)

איך לשמור מלפפונים במקרר

בכתבה “איך לשמור על הירוקים שלנו טריים לאורך זמן” דיברתי על מגוון שיטות להארכת את חיי המדף של ירקות ירוקים ע”י אחסון נכון יותר,

כמה כיף היה שהגבתם ושיתפתם את כל ההצלחות שנרשמו אצלכם במטבח! 

את הכתבה הבאה בניתי על פי מאות הבקשות ששלחתם בנוגע לטיפים נוספים לאחסון פירות וירקות שנוטים לככב אצלכם בפסולת הביתית.

 

אז איך לשמור על מלפפונים במקרר? איך לגרום לפטריות שלנו להישמר רעננות לאורך זמן? קבלו את כל הטיפים שיעזרו לכם למצות את מלוא הפוטנציאל של סל הקניות שלכם.

שניה לפני שמתחילים תזכורת לכמה כללי אצבע:

1הקפידו לאחסן את כל הירקות והפירות שלכם הרחק מתפוחי עץ, אגסים ובננות- כל הפירות והירקות משחררים ברמה כזו או אחרת גז שנקרא אתילן והנוכחות שלו לא תמיד עושה טוב לשכנים. רמת האתילן שכל ירק/פרי משחרר משפיעה על אילו ירקות ופירות נוכל לאחסן זה לצד זה ואילו לא. אם שמתם פרי מפריש אתילן ליד חסה למשל, אל תתפלאו למצוא על העורקים שלה כתמים חומים בהירים לאחר ימים בודדים. תפוחי עץ, אגסים ובננות מפרישים ממנו כמות גבוהה במיוחד.

 

2. העדיפו לקנות ירקות ופירות בשווקים או ישירות מהחקלאי- הפירות והירקות שנמכרים ברשתות המזון הם לרוב מיובאים ולכן נרקבים מהר יותר, העדיפו לקנות במשקים חקלאיים סחורה שעברה דרך קצרה יותר מהשדה אל המקרר שלכם.

 

3. דעו את המקרר שלכם- ברוב המקררים המדף העליון הוא בעל הטמפרטורה הגבוהה ביותר וככל שמרחיקים מטה במדפים הטמפרטורה יורדת.

ככל שמעמיקים לעומק מדף המקרר הטמפרטורה תהיה שם נמוכה יותר

לכן לא מומלץ לאחסן בעומק פירות/ירקות הנוטים לקפוא בקלות.

המגירות המיועדות לירקות והפירות הן מיקום בו נשמרת הכי הרבה לחות,

לכן מומלץ לאחסן בהן פירות/ירקות שזקוקים לה.

 

4. קור עוצר הבשלה, חום מאיץ הבשלה

 

5. כל פרי או ירק עם שאריות מים עליו נוטה להתקלקל מהר יותר-

אל תכניסו ירקות/פירות למקרר לפני שהם יבשים לגמרי.

איך לשמור ירקות במקרר

מלפפונים

מה לא ניסו כדי להאריך את חייו של המלפפון, אותו ירק מאתגר שרובנו נוטים למצוא בשלל מצבי צבירה בתחתית המקרר זמן קצר בלבד אחרי הקנייה.

מדובר בירק סופר רגיש לקור ולכן בימי החורף נעדיף לאחסן אותו מחוץ למקרר. שימו לב שמלפפונים הם ירק שגם מאוד רגיש לאתילן לכן מומלץ לאחסן אותו בנפרד מכל ירק/פרי אחר.

בקיץ מומלץ לעטוף את המלפפונים בנייר סופג ולשים אותם בשקית בתוך מגירת הירקות במקרר.

עגבניות- 

עגבניות מכילות כמות גדולה של אתילן. בחורף מומלץ לאחסן אותן מחוץ למקרר עם עדיפות למקום יבש ללא שמש ישירה, האחסון מחוץ למקרר שומר על העסיסיות והטעם שלהן.  

בקיץ העגבניות זקוקות לקירור לכן מומלץ לאחסן אותן במגירת אחסון הירקות שבמקרר ללא שקית (השקית גורמת לאתילן להיקלע בפנים ולהאיץ את תהליך ההבשלה). אם מופיעות נקודות חומות קטנות על קליפת העגבנייה ככל הנראה שקר לה מדי ויש להוציא אותה מהמקרר. 

טיפ קטן לקנייה– עגבניות קונים רק עם העוקץ (!) משום שהוא מאריך את חייה של העגבניה, יש לבדוק שהעוקץ ועלי הגביע ירוקים ורכים- כך נדע שהעגבניה אכן טריה. עגבניות מיובאות יגיעו בדר”כ ללא עוקץ ולכן ירקיבו מהר יותר.

איך לשמור עגבניות במקרר

פטריות– 

פטריות מאוד אוהבות לחות. כדי ליצור להן סביבה לחה ככל האפשר מומלץ לאחסן אותן בשקית נייר (כזו שאפשר למצוא בחנויות תבלינים ופיצוחים) על גבי מדף המקרר ולא בתוך מגירות המקרר, כך הן ישארו טריות לאורך זמן ממושך הרבה יותר. שימו לב- אף פעם אל תשטפו את הפטריות לפני האחסון! המים שנספגים בפטריה מאיצים את תהליך הרקבון.

איך לאחסן פטריות

בצל

מומלץ לאחסן אותו בטמפרטורת החדר, רצוי במקום עם סירקולציה של אויר. בניגוד למה שרבים נוטים לעשות מומלץ לא לאחסן בצל עם תפוחי אדמה, הקרבה שלהם אחד לשני גורמת לריקבון מואץ.

תפוחי אדמה ובטטות– 

גם אותם יש לאחסן בטמפרטורת החדר במקום חשוך ויבש עם תחלופה טובה של אוויר. האוויר מונע את תופעת הניצנים הסגלגלים שנוטים לצמוח על תפוחי האדמה. כאמור, זכרו לא לאחסן אותו עם בצל.

אם תקפידו על צורת האחסון הזו תפוחי האדמה והבטטות יוכלו להחזיק למשך 2-3 חודשים. 

איך לאחסן בצל

שום

גם אותו מומלץ לאחסן בטמפרטורת החדר, יש להרחיק אותו מלחות ושמש ישירה. 

אבוקדו

אם מדובר באבוקדו שלם העדיפו לאחסן אותו מחוץ למקרר.

אם אתם רוצים להאיץ את קצב ההבשלה שלו הכניסו אותו לשקית נייר יחד עם בננה, אם אתם רוצים להאט את קצב ההבשלה- שימו אותו במקרר.

חתכתם את האבוקדו ורוצים להחזיר אותו למקרר? אל תזרקו את הקליפה המשומשת! כיסוי האבוקדו עם הקליפה שלו הוא הצורה הטובה ביותר להגן עליו מחשיפה לחמצן שגורם להשחרה שלו.

איך לאחסן אבוקדו

פלפל

ירק שאוהב קור, אם תשאירו אותו מחוץ למקרר מהר מאוד תראו שהוא מתחיל להתקמט, לכן הדרך הטובה ביותר לאחסן אותו היא בשקית בתוך מגירת הירקות במקרר.

תפוחים

פרי שמפריש המון אתילן לכן מומלץ לאחסן אותו הרחק מכל פרי/ירק אחר, בעיקר תפוזים. כמו שאמרתי מומלץ לאחסן אותו עם תפוחי אדמה.

בננות-

גם הן פרי שמפריש המון אתילן ולכן מומלץ לאחסן אותן מחוץ למקרר הרחק מכל ירק/ פרי אחר. כדי להאריך את משך חייהן מומלץ להפריד בניהן.

איך לאחסן תפוחים

כרוב

ירק שאוהב קור ולחות- שני תנאים שקשה ליצור בו זמנית משום שמקררים מספקים קור אך הם גם מייבשים את האויר. מומלץ לעטוף את הכרוב בנייר סופג שנותן אפקט של לחות, לשים בשקית שנעשה בה מעט חורים ונאחסן במגירת הירקות. הפלסטיק של השקית שומר את הלחות בפנים מה שעוזר לעלי הכרוב להישאר קריספיים, כך הכרוב יכול להחזיק מעל חודש במקרר.

איך לאחסן כרוב

אז למדנו איך לשמור מלפפונים במקרר, אך זהו הכלל הבסיסי והחשוב ביותר-

ההמלצה שלי היא להיות מדוייקים בקניות שלנו, לרכוש את הכמות שאתם יודעים שתשתמשו בה ולא כמות גדולה יותר לעת הצורך או למקרה שיצוץ לכם מתכון מבריק בראש. אם נעדיף לבקר קצת יותר פעמים אצל הירקן שמעבר לפינה על פני קנייה שבועית ברשתות המזון הגדולות, נוכל נצרוך סחורה טריה יותר שתשרוד זמן רב יותר, נצמצם פסולת ובסופו של דבר גם נחסוך לא מעט כסף.

אפשר להוציא יותר מהירקות והפירות שלנו, ללמוד איך להאריך את חייהם של תפוחי האדמה, איך לשמור מלפפונים במקרר, לצמצם פסולת ולשמור יותר על מה שיש לנו, לא מתוך תודעת חוסר- אלא מתוך תודעה של שפע.

רוצים לקבל עדכונים על כתבות נוספות? רשמו את המייל שלכם בתחתית המסך והכתבה הבאה תישלח ישירות אליכם:)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב reddit

7 תגובות

  1. הי, ערב/יום טוב, קבלתי ממגדלים כרישה גדולה עם שורשים מאד ארוכים
    איך רצוי לאחסן אותם?כנ”ל בצל ירוק עם שורשים ארוכים ובוץ …
    אני מאחסנת פטרוזיליה כוסברה בכוס עם מים בדלת המקרר במדף העליון אפשר כעת לשמרם בחוץ ?תימין,רוזמרין,מרווה כנ”ל אורגנו זעתר וטרגון?
    תודה מראש
    בברכת בריאות טובה
    חדוה

    1. ניתן לאחסן את כל הירוקים בחורף בתוך כוס עם מים מחוץ למקרר
      עשבי תיבול ניתן לשמור בחוץ אין צורך במים

  2. תודה מאד נהנית ומשמשת ביום יום בעצות ובמידע שאת משתפת.
    היום קבלתי גבעולים של בזיליקום אדום נסי בצנצנת מחוץ המקרר צנצנת עם מים
    והעלים כומשים…יש דרך טובה יותר?כמו”כ טרגון עלים טרי, אורגנו עלים,ראשד,עירית,
    רוזמרין וטימין. פטרוזיליה,שמיר וכוסברה כמו שהצעת בבלוג בקיץ אני שומרת בצנצנות עם מעט מים בחלק העליון של דלת המקרר ועובד מצוין. סלקים טריים? חציל?
    אשמח מאד לתגובתך בהקדם.רוצה רק לציין שמאז הסגר מזמינה רק ממגדלים ישראלים! שמשווקים עד הבית…מאד מומלץ!
    תודה,תודה.
    חדוה

    1. היי חדוה, בזיליקום מאוד לא אוהב קור, תמיד לשמור בצנצנת מחוחץ למקרר, גם בקיץ בימים לא חמים מדי.
      סלקים טריים וחציל מחוץ למקרר, עשבי תיבוח כמו רוזמרין וטימין כנל אין צורך בקירור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

קופון 15% הנחה Ripple Yoga

קוד הקופון:

simpleliving

קבלת קופון

לקבלת הקופון הכניסו את הפרטים הבאים: